Sunday, November 9, 2008

Lawatan ke Drumheller 2008

Sudah sekian lama blog ini tidak diupdate kerana terlalu sibuk(padahal tak sibuk pun...) Hahahaha...

Saya ingin menceritakan pengalaman ketika melawat Dru
mheller, Alberta, Canada pada 7 November 2008. Lawatan ini telah dianjurkan oleh International Student Centre, University Of Alberta. Lawatan ini pada mulanya dibuka kepada 57 orang tetapi kerana permintaan terlalu tinggi, pihak international centre telah menambah bilangan kepada 114 orang. Bayaran yang dikenakan bagi lawatan ini amatlah berpatutan setiap peserta hanya perlu membayar sebanyak 35 CAD. Saya katakan berpatutan kerana tiada pengangkutan awam ke Drumheller serta bayaran untuk masuk ke Royal Tyrell Museum, Reptile World dan kos-kos lain melebihi 35 Cad.

Untuk pengetahuan semua, Drumheller merupakan tapak yang dipercayai habitat dinosour... Persoalannya, adakah dinosour benar-benar wujud??? Di sini juga terdapat batu-batuan yang terbentuk berjuta-juta tahun dahulu... Ianya terbentuk daripada glasier seperti yg dipelajari daripada subjek eas 210... Batuan jenis ini merupakan "sedimentary rocks" bak kata Dr Fred Clark... Saya pun malas bercerita panjang... Biarkan gambar yg saya paparkan bercerita... hahahaha.













3 Comments:

Blogger TyRoX SaN said...

huhui


kamera mahal ditambah plak ngann model kacak seperti aku...

November 10, 2008 at 12:02 PM  
Blogger aliashraf said...

smart2

November 11, 2008 at 10:16 PM  
Blogger aliashraf said...

kir, jlnkn siasatan kita thdp subjek kita.jgn lupa ok

November 14, 2008 at 12:08 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home